Thursday 14 July 2011

Aku... Dia

Aku ingin menjadi 'seseorang'
Bukan hanya menjadi 'aku'
Setidaknya dimata 'dia'

Nanti..
Sebelum aku mampu membuat 'dia' tersenyum.
Aku tidak akan pernah tertawa!
Aku mahu ‘dia’ bahagia.
Biar terbayar semua pengorbanannya!
Jadi aku akan merasa pantas jika bersamanya!

Kalau aku mampu membuat ‘dia’ bahagia!
Aku akan tersenyum puas.
Bererti semua perjuangan ku tidak sia-sia!
Dan aku akan memeluk erat ‘dia’ dan pengorbanan nya.

Dulu..
Aku selalu membuat ‘dia’ menangis.
Aku selalu membuat ‘dia’ kecewa!

Sekarang tidak akan!
Air mata ‘dia’ begitu bererti,
jika hanya menangis kerana aku!
Aku belum merasa layak untuknya!

Biar aku melakukan ‘sesuatu’ buat ‘dia’
Mempertahankan ‘dia’ dalam hidupku!
Kerana aku bukan apa-apa jika tanpa ‘dia’

... Ibu Nora ...

No comments: