Wednesday 21 September 2011

Merintih

Wahai awan mendung.. gusar apa hati mu?

Tersenyum si awan
Bisikan.. Semua yang datang dan pergi
Apa tidak mengerti aku bukan singgahan?
Walau aku kalanya disinari mentari
Aku juga bisa mengalirkan hujan

Mentari menyambung
Duhai awanku sayang
Datang ku setia di temani keimanan
Kunjung ku tiba seiring ketaqwaan
Selagi kau mengingatiNya
Sampai bila hadir ku kan berpanjangan

Rimbunan pepohon meluahkan kata
Mengalirlah titisan hujan
Embun tiada mencukupi Ya Ilahi
Kerasnya kekayu hati harus di lentur
Sehingga terbentuk tiada goyah
Kehendak mahunya si Pencipta

Bicara tersambung pada si awan
Diri ku hairan Ya Ilahi
Seribu pertanyaan dari kalbu hati
Puas diri menutupi
Puas diri menjaga
Namun kenapa akhirnya masih ada yang tiba?

Langit menutup bicara si awan
Mungkin ada khilaf mu
Mungkin juga inilah ujian hidup mu

Merintih si awan
Berikan aku kekuatan Ya Ilahi
Andai semua ini sudah terukir di Loh Mahfuz
Temani aku, jangan biarkan aku terhembus...

... Ibu Nora ...
21/09/2011... 1539

No comments: