Saturday 14 January 2012

Kadang kadang aku jadi tak mengerti tentang persoalan hidup..

Tentang mengapa wujudnya individu yang tidak pernah senang dengan kesenangan hidup individu lain..

Kenapa perlu wujud hasad dengki sedangkan hidup di dunia ini hanya pinjaman semata-mata..

Jauh di sudut hatiku, sementara aku masih bernyawa, aku mahu mengutip sebanyak mungkin kebahagiaan dunia terutamanya kemanisan hubungan sesama manusia..

Aku seorang insan yang pada setiap langkah ku memikirkan tentang episod abadi seorang manusia iaitu alam kematian dan roh..

Sebuah keabadian yang pastinya indah bagi yang bersedia dengan segala bekalan..

Aku seorang manusia yang selalu ingin membahagiakan walaupun aku sendiri tidak dibahagiakan..

Cukuplah redha Allah buat ku dan ku pohon segala keampunan daripada Nya di atas segala tindak tanduk ku selama menumpang di bumi Tuhan..

... Aku ...

1 comment:

Liza @ Adzriel AB said...

hidup ini memang sentiasa ada dugaannya. bersabarlah & sentiasa kita saling mengingatkan.